Przystanek Radom Wschodni pod wiaduktem będzie miał peron wyspowy. Ma być gotowy na wiosnę 2025 roku

5 września 2024

– Nie ma zagrożeń, by wiadukt w ul. Żeromskiego i powstający pod nim peron kolejowy Radom Wschód nie były gotowe na wiosnę 2025 r. – zapewniają wykonawcy inwestycji. To wspólny projekt miasta i PKP PLK. Dzisiaj teren budowy, zarówno jednego, jak i drugiego zadania odwiedzili w towarzystwie dziennikarzy przedstawiciele radomskiego samorządu i kolejarzy.

 

fot. Anna Wróblewska/UM Radom

 

 - Prace mogliśmy rozpocząć po wybudowaniu podpór. Bedzie to obiekt 300-metrowy z galerią - wyjaśnia Jarosław Mielcuch z PKP.

Ekipa pracuje przy budowie peronu po wschodniej stronie wiaduktu, przy wjeździe od strony Warszawy i Lublina. W tym miejscu powstanie peron wyspowy, dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności oraz pasażerów z bagażami, podróżujących na lotnisko. - Wcześniej wykonaliśmy roboty związane z odwodnieniem oraz fundamentami pod peron, a także przełożyliśmy fragment toru, aby dostosować go do nowego przystanku. Było to możliwe po ukończeniu pierwszego przęsła wiaduktu oraz filarów, na których oparta jest jego konstrukcja - dodaje Jarosław Mielcuch.

Na przystanku Radom Wschodni zatrzymywać się będą pociągi jadące w kierunku Warszawy, Dęblina i Lublina. Dostęp do peronu z wiaduktu będzie możliwy przez stałe i ruchome schody oraz windy. Dla wygody pasażerów przystanek zostanie wyposażony w wiaty, ławki, poręcze do odpoczynku na stojąco oraz czytelne oznakowania, elektroniczne wyświetlacze, gabloty z rozkładami jazdy i tablice informacyjne. Przy wejściach znajdą się stojaki na rowery, a teren przystanku oświetli energooszczędne oświetlenie LED. Zaplanowano także instalację nagłośnienia, monitoringu oraz ścieżek naprowadzających dla osób niewidomych i niedowidzących.

- Bardzo się cieszę, że budowa przebiega sprawnie. Wszyscy wiemy jak ważna to inwestycja dla naszego miasta. Wiadukt będzie oczywiście służył obsłudze ruchu lokalnego, ale także ma zapewnić sprawny dojazd na lotnisko, również pasażerom, którzy będą przyjeżdżali do Radomia pociągiem - przypomina wiceprezydent Katarzyna Kalinowska.

Realizacja całej inwestycji pochłonie ponad 178,8 mln zł. Część finansowana z budżetu miasta, czyli budowa wiaduktu to koszt około 131 mln zł, a część kolejowa – niemal 48 mln zł.

Zakończenie budowy peronu przy wiadukcie na ul. Żeromskiego planowane jest na II kwartał 2025 r.

kat, bdb

Zdjęcia: Anna Wróblewska/UM Radom

 

Tags