Będzie nowy wykonawca S7 do Warszawy. Trasa gotowa później
25 lipca 2019
Warszawski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ponownie wybierze wykonawcę, który zaprojektuje i wybuduje pierwszy z trzech odcinków południowego wylotu z Warszawy w ciągu S7 do Grójca. Oznacza to późniejsze niż planowano oddanie ekspresowej „siódemki” na tym odcinku.
Drogowcy musieli podjąć taką decyzję, ponieważ od umowy z GDDKiA w Warszawie (nie kończąć prac projektowych) odstąpiła firma Rubau Polska. - Chodzi o odcinek od węzła Lotnisko do węzła Lesznowola. Wysłaliśmy ogłoszenie o zamówieniu do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, co oznacza, że postępowanie zostanie wszczęte w najbliższych dniach - wyjaśnia Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka GDDKiA w Warszawie. Jak dodaje, zadaniem wykonawcy będzie kontynuacja projektowania, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej - ZRID (zezwolenie na wydanie realizacji inwestycji drogowej, w tym decyzji zamiennych), wybudowanie trasy, uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz oddanie do użytku nowej drogi.
Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego. Termin składania ofert został wyznaczony na 3 września 2019 roku; realizacji - 29 miesięcy od daty zawarcia umowy.. - Planujemy, że umowa z wykonawcą - jeśli nie wpłyną odwołania - zostanie podpisania w lutym 2020 roku.
Przypomnijmy: odcinek Lotnisko (bez węzła) do węzła Lesznowola (z węzłem) będzie mieć około 6,64 km, dwie jezdnie po trzy pasy ruchu, na trasie powstanie: 8 wiaduktów i kładka pieszo-rowerowa.
kat