Budowa trzeciego etapu trasy N-S. Strabag prowadzi prace ziemne, widać już ślad drogi

27 września 2023

Budowa trzeciego etapu trasy N-S łączącego Śródmieście, osiedle Nad Potokiem i Gołębiów I, idzie pełną parą. Po ponad czterech miesiącach prowadzenia robót dobrze już widać zarys prawie całej nowej drogi. Pojedziemy nią jednak nie tak szybko, bo ma być gotowa do końca przyszłego roku.

 

fot. MZDiK Radom

 

Obecnie na budowie trwają prace ziemne, powstają także most i przepusty, a na niektórych odcinkach są już nawet ustawione betonowe obrzeża i krawężniki - poinformował MZDiK.

Trwają prace ziemne

Inwestycja zaczęła się od okolic ulicy Struga, gdzie w pierwszej kolejności trzeba było wybudować nową kanalizację. Na części przyszłego węzła w pobliżu przystanku PKP Radom-Gołębiów jest już nie tylko podbudowa jezdni, ale też krawężniki.

Na dalszym odcinku także trwają roboty ziemne. - Powstaje m.in. nasyp po dwóch stronach przepustów przy zbiorniku retencyjnym w rejonie ulicy Olsztyńskiej na osiedlu Nad Potokiem. Ulica Olsztyńska będzie połączona z trasą N-S dwiema jezdniami. Koryto pod pierwszą z nich zostało już wykopane obok myjni samochodowej (naprzeciw przychodni lekarskiej), a na drugiej jest teraz budowany most. Ten łącznik z centrum osiedla powstanie obok garaży naprzeciw boiska Publicznej Szkoły Podstawowej nr 27 - opisuje Dawid Puton, rzecznik MZDiK.

Blisko przystanku PKP

Przygotowywanie gruntu pod kolejny odcinek trasy N-S wymagało wykarczowania krzaków. Obecnie na wysokości końcówki ulicy Katowickiej dobrze już widać ślad, którym będzie biegła nowa jezdnia. Do przebudowy został ponadto przygotowany początkowy fragment ulicy Szklanej, na którym wcześniej swoje roboty przeprowadziły Wodociągi Miejskie. - Ten odcinek stanie się docelowo fragmentem trasy N-S. Będą tam zatoki przystankowe, dzięki czemu autobusy miejskie będą stawały blisko przystanku kolejowego Radom Wschodni - wyjaśnia rzecznik.

Inwestycja obejmuje odcinek o długości około 2 km. Nowa droga będzie miała po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, z tym że w rejonie skrzyżowań będą dodatkowe pasy do skrętu w lewo. Piesi oraz rowerzyści będą mogli poruszać się wspólnym asfaltowym ciągiem, który na odcinku od wiaduktu na Żeromskiego aż do planowanego skrzyżowania z ulicą Szklaną (między dawną hutą szkła a Potokiem Północnym) zostanie wyznaczony z dwóch stron jezdni. Na dalszym odcinku ciąg pieszo-rowerowy będzie tylko po stronie zachodniej.

Wykonawcą robót jest firma Strabag. Wszystkie prace zaplanowane na tym etapie trasy będą kosztować ponad 54 miliony złotych. Ten odcinek ma powstać do końca 2024 roku. Rozliczenie inwestycji nastąpi natomiast w 2025 r.

kat, bdb

Tags