Budowa Wojska Polskiego i Żółkiewskiego. Prace trwają bez przerwy
13 maja 2020
Asfaltowe nawierzchnie ma już większość nowych jezdni na przebudowywanej al. Wojska Polskiego i ul. Żółkiewskiego, czyli miejskich fragmentach dróg krajowych nr 9 i 12. MZDiK zapewnia, że mimo utrudnień związanych z epidemią zadanie jest realizowane bez przerw, a drogowcy przygotowują się do zmian w organizacji ruchu.
- Na północnej części inwestycji została zakończona budowa kanałów deszczowych. Przeprowadzono je przez rondo Popiełuszki i doprowadzono do zbiorników retencyjnych. Obecnie trwają prace związane z budową przykanalików na północnej jezdni ul. Żółkiewskiego, od wlotu ul. Kozienickiej do wspomnianego ronda. Powoduje to tymczasowe utrudnienia w ruchu (prace są prowadzone bez całkowitego zamykania dróg), choć i tak wykonawca wykorzystuje w tym celu okres, gdy samochodów jest nieco mniej niż zwykle, bo część osób ograniczyła swoje przemieszczanie się - informuje rzecznik MZDiK Dawid Puton.
Zakończone zostały roboty związane z budową wodociągu, jednakże z powodu utrudnień spowodowanych epidemią wykonawca oczekuje na wyznaczenie terminu drugiego przepięcia sieci wodociągowej. - Jeżeli chodzi o część typowo drogową, to wykonano roboty brukarskie i bitumiczne na południowej jezdni Żółkiewskiego - od Holszańskiej do wjazdu do firmy Techmatik. W najbliższych dniach planowane jest dokończenie budowy zjazdów do posesji i ciągów pieszo-jezdnych. Na północnej jezdni w sąsiedztwie ronda zostały wykonane prace ziemne pod przyszłą konstrukcję drogi. Kolejnym etapem będzie przebudowa wschodniej jezdni Kozienickiej wraz z północną połową tego ronda - wymienia rzecznik.
Na al. Wojska Polskiego w ubiegłym tygodniu został ułożony asfalt na jezdni zachodniej (na odcinku od pl. Matki Bożej Fatimskiej do u. Odrodzenia), na wlocie Odrodzenia od strony Lotniczej, a także na głównym ciągu i drodze zbiorczej od Lotniczej do Lubelskiej. Wszędzie brakuje już tylko ostatniej warstwy, tzw. ścieralnej. Obecnie na wymienionych odcinkach prowadzone są roboty wykończeniowe, polegające na humusowaniu (to zespół czynności przygotowujących powierzchnię gruntu do obudowy roślinnej) skarp oraz zieleńców.
Główne prace drogowe skoncentrowane są teraz na północnym zjeździe z wiaduktu nad torami kolejowymi (w stronę ronda Popiełuszki). - Zrealizowano już wzmocnienia istniejącego nasypu, roboty konstrukcyjne i brukarskie. Drogowcy wykonują podbudowę z kruszywa, a w najbliższych dniach przystąpią do układania warstw asfaltu. W ten sposób po obydwu stronach przeprawy będzie już nawierzchnia bitumiczna - dodaje Dawid Puton. Kontynuowane są prace polegające na umacnianiu oraz humusowaniu skarp (od łącznic przy ul. Lubelskiej aż do ul. Beneta). Trwa budowa muru oporowego wzdłuż sąsiedniej jezdni. Przy obydwu jezdniach wiaduktu zainstalowano balustrady i tak zwane osłony przeciwporażeniowe.
Przy całej alei Wojska Polskiego sukcesywnie są montowane bariery energochłonne. Rozpoczął się również montaż bramownic pod tablice kierunkowe, natomiast w czerwcu planowo zacznie się ustawianie oznakowania pionowego.
Termin zakończenia całej tej inwestycji to 30 września tego roku.
kat
Fot. MZDiK Radom