Koleje Mazowieckie wybudują w Radomiu serwisownię
1 grudnia 2015
Punkt utrzymania taboru Kolei Mazowieckich powstanie w Radomiu. Miasto potwierdziło dzierżawę terenu pod tę inwestycję. Umowa dotyczy 40-letniego okresu, a prace związane z budową zaplecza potrwają około trzech lat. Ma tu pracować około 40 osób.
Dzierżawa nieruchomości w Radomiu została ostatecznie potwierdzona na spotkaniu Czesława Sulimy, członka zarządu KM, dyrektora eksploatacyjnego z prezydentem Radomia Radosławem Witkowskim i wiceprezydentem Konradem Frysztakiem. - Teraz będziemy mogli przejść do kolejnego etapu, czyli budowy punktu utrzymania taboru. W planach mamy także budowę myjni przejazdowej dla tych pojazdów - wyjaśnia Czesław Sulima. Projekt jest powiązany z zakupem dziesięciu dwuczłonowych elektrycznych autobusów szynowych.
Punkt utrzymania taboru powstanie na terenie, który kiedyś należał do Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego. - Bardzo się cieszymy z decyzji Kolei Mazowieckich o lokalizacji serwisowni w Radomiu. Dzięki temu, na nowo zostanie gospodarczo ożywiony teren, który przez wiele lat był kojarzony z obsługą kolei. W ten sposób miasto wzbogaci się o kolejne miejsca pracy, które w Radomiu są bardzo potrzebne – podkreśla prezydent Witkowski.
Rozmowy na temat dzierżawy rozpoczęły się dzięki staraniom Leszka Ruszczyka, ówczesnego wicemarszałka województwa mazowieckiego, obecnie posła na Sejm RP. - Radom jest ważnym węzłem komunikacyjnym. Dzięki powstaniu hali i zakupom nowego taboru znacznie poprawi się komfort i warunki podroży w kierunku Warszawy, Dęblina czy Skarżyska- Kamiennej. Cieszę się, że rozmowy zakończyły się sukcesem. To bardzo dobra wiadomość dla regionu, bo powstaną nowe miejsca pracy – zapewnia poseł Ruszczyk.
Zakres funkcjonowania punktu utrzymania pojazdów w Radomiu będzie obejmował m.in.: naprawy bieżące i podzespołów, mycie pojazdów w myjni przejazdowej, wykonywanie podstawowych czynności kontrolnych. Punkt będzie pracował siedem dni w tygodniu, w systemie trzyzmianowym, w związku z czym planowane jest zatrudnienie około 40 osób.
Szacowana wartość projektu łączonego (budowa punktu utrzymania pojazdów w Radomiu oraz zakup 10 pojazdów) wyniesie około 150 mln zł. Planowany okres realizacji to lata 2016 - 2018. Projekt został zgłoszony do uwzględnienia w Planie Wykonawczym do Strategii Rozwoju Województwa Mazowieckiego do 2030 roku. Jeśli uda się pozyskać dofinansowanie do projektu, to dostawa dwuczłonowych autobusów szynowych jest planowana w latach 2017 – 2018. Tabor ten usprawni obsługę pasażerów w aglomeracji radomskiej, w tym w kierunku Warszawy, do Dęblina, Skarżyska Kamiennej i Drzewicy.
(kat)