Modernizacja linii kolejowej z Radomia do Warszawy rozpocznie się w 2018 roku
23 stycznia 2017
Do końca stycznia PKP Polskie Linie Kolejowe, które odpowiadają za modernizację trasy kolejowej nr 8 z Warszawy do Radomia, czekają na oferty od firm zainteresowanych przebudową odcinka z Warki do Radomia.
Na razie tak bardzo oczekiwane przez podróżnych, zwłaszcza radomian, zmiany na tej trasie cały czas są na etapie przygotowawczym. - Obecnie analizujemy pięć ofert, które zostały złożone do postępowania na modernizację odcinka od Czachówka do Warki. Wykonawce remontu planujemy wyłonić w pierwszym kwartale tego roku. Przeprowadzenie robót budowlanych zaplanowane jest na lata 2018-2020 - wyjaśnia Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK.
Natomiast na odcinku z Warki do Radomia prace mają rozpocząć się w 2018 roku i trwać trzy lata. Modernizacja obejmie gruntowną przebudowę istniejącego toru wraz z siecią trakcyjną oraz dobudowę drugiego, zelektryfikowanego toru. Na całej długości zostaną zainstalowane nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz przebudowane zostaną przejazdy kolejowo-rogowe. Wszystkie stacje i przystanki zostaną przebudowane. Będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz zostaną w pełni wyposażone. Zainstalowane zostaną nowe wiaty, oświetlenie, zegary, ławki i tablice informacyjne - wymienia Jakubowski. Podkreśla, że zmodernizowana linia kolejowa z Radomia do Warszawy umożliwi przejazd pociągów z prędkością 160 km/h.- Skróci się czas podróży dla najszybszych składów do około 75 minut. Linia zwiększy swoje możliwości, m.in. dotyczące bezpieczeństwa - zapewnia PKP PLK.
Na pierwszym przebudowywanym odcinku linii radomskiej między Warszawą a Czachówkiem pasażerowie korzystają już z nowych peronów. - Pociągi między Warszawą a Piasecznem kursują po dwóch nowych torach, a między Piasecznem a Czachówkiem po jednym zmodernizowanym torze. Całość prac zostanie zakończona na przełomie II i III kwartału 2017 roku - informuje Karol Jakubowski.
Modernizacja linii kolejowej nr 8 to inwestycja od co najmniej 10 lat lat przekładana z roku na rok. Najpierw zapowiadano, że po całkowitej przebudowie i wykonaniu drugiego toru z Warki do Radomia będzie można z niej korzystać w roku 2007, potem że w kolejnych. Może teraz uda się w 2020.
Bożena Dobrzyńska