Wiadukt w ulicy Żeromskiego „zabetonowany”. Firma Trakt wykonuje kolejne prace

20 maja 2024

Beton leży już na obu płytach – zarówno zachodniej, jak i wschodniej – południowego wiaduktu łączącego ulice Żeromskiego i Lubelską. Obecnie trwają prace przy tzw. sprężaniu konstrukcji żelbetowej, co ma sprawić, że będzie ona bardziej wytrzymała i odporna na naprężenia. Zaczyna się też budowa przystanku kolejowego Radom Wschodni.

 

fot. MZDiK Radom

 

- Przed kilkoma dniami zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji Łukasz Kuna, razem z pracownikami działu utrzymania, przeprowadził kontrolę robót trwających w ramach tej niezwykle ważnej inwestycji. Niecały miesiąc wcześniej relacjonowaliśmy betonowanie płyty pomostu na ulicy Żeromskiego. Teraz jest już ona praktycznie gotowa - przypomina rzecznik MZDiK Dawid Puton.

Dwie belki połączą płyty

Podobne prace zostały przeprowadzone także po stronie ulicy Lubelskiej. - Wkrótce na plac budowy zostaną dostarczone belki wiaduktu, które połączą te dwie płyty ze sobą. Montaż belek nad torami kolejowymi będzie odbywał się za pomocą dźwigu. Nie będzie tam rusztowań - zaznacza rzecznik. Jak dodaje, wykonawca nie skupia się jedynie na wiadukcie południowym. - Stoją już filary obiektu po stronie północnej, czyli tego, który będzie służył kierowcom jadącym w stronę Śródmieścia, a także rowerzystom i pieszym. Przygotowywane są kolejne zbrojenia, trwają roboty ziemne, a w rejonie wlotu ulic Średniej i Metalowej stawiane są krawężniki i obrzeża oraz układane chodniki, a miejscami - także nawierzchnia bitumiczna na jezdni. Widać poza tym przebieg nowej jezdni, która połączy te dwie wspomniane ulice, przebiegając równolegle do południowego wiaduktu - wymienia rzecznik.

Buduje się Radom Wschodni

Jak już pisaliśmy, PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowała o rozpoczęciu budowy przystanku kolejowego Radom Wschodni. Peron powstanie pod budowanym wiaduktem. Na górę będzie można dostać się schodami ruchomymi albo windami i tam przesiąść się do autobusów miejskich kursujących w kierunku centrum miasta oraz lotniska.

Wszystkie prace będą kosztować ponad 178,8 mln zł. Część finansowana z budżetu miasta (wiadukt) to koszt około 131 mln zł, natomiast część kolejowa (peron przystanku Radom Wschodni) to niemal 48 mln zł. Zakończenie inwestycji nastąpi latem 2025 r., choć pierwszy z dwóch wiaduktów ma być otwarty nieco wcześniej.

Wykonawcą tego zadania jest firma Trakcja z Warszawy.

bdb, kat

Tags