Wybudują nową „siódemkę” z Grójca do Warszawy. Koszt to prawie miliard złotych

17 sierpnia 2017

Odcinek trasy S7 z Warszawy do Grójca będzie na nowo wybudowany. Kilkuetapową realizację inwestycji poprzedzi jej zaprojektowanie. Realizacja robót ma zająć 18 miesięcy. Nową „siódemką” pojedziemy do stolicy w 2021 roku.

   
Minister Kowalczyk (z lewej) i wicewojewoda Standowicz

Minister Kowalczyk (z lewej) i wicewojewoda Standowicz

  Trzy umowy na to zadanie podpisali dzisiaj w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim w obecności ministra infrastruktury i budownictwa Andrzeja Adamczyka oraz wicewojewody mazowieckiego Artura Standowicza, przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z wykonawcami robót. - Droga ekspresowa S7 jest uzupełnieniem sieci w centralnej Polsce, dzięki której łączymy w sposób bardzo bezpieczny, komfortowy  porty Trójmiasta, północną Polskę, Bałtyk z południem Europy – powiedział minister Andrzej Adamczyk. Wicewojewoda Artur Standowicz podkreślił z kolei, że na budowę "siódemki" szczególnie czekają mieszkańcy regionu radomskiego. Wszyscy, którzy podróżują z południa do Warszawy i z Warszawy na południe doskonale wiedzą jak wygląda podróż starym odcinkiem siódemki, szczególnie w okolicy Wólki Kossowskiej, gdzie częste są światła, trasa się korkuje, a ruch jest spowolniony. Dzięki tej inwestycji, szczególnie wybudowaniu odcinka  trasy S7 częściowo w nowym śladzie, podróż w kierunku południowym i z tego kierunku, stanie się komfortowa i bezpieczna dla wszystkich podróżujących. Po zakończeniu budowy tego odcinka droga ekspresowa S7 na terenie południowego Mazowsza będzie kompletna. Budowa południowego wylotu trasy S7 Warszawa – Grójec została podzielona na trzy zadania. Zadanie A dotyczy odcinka o długości ok. 6,64 km od węzła Lotnisko (bez węzła) do węzła Lesznowola (z węzłem); wykonawcą robót jest Konsorcjum firm Rubau Polska i Construcciones Rubau , a wartość kontraktu to 221,4 mln zł. Na tym odcinku powstaną dwie jezdnie po trzy pasy ruchu każda, węzły drogowe: Zamienie i Lesznowoli,  8 wiaduktów i  kładka pieszo-rowerowa. Zadanie B dotyczy odcinka o długości ok. 14,8 km od węzła Lesznowola (bez węzła) do węzła Tarczyn Północ (z węzłem). Wykonawca prac jest: IDS-BUD, a wartość kontraktu to 388,7 mln zł. Na tym odcinku zbudowane zostaną dwie jezdnie po dwa pasy ruchu każdy, węzły drogowe w Antoninowie, Złotokłosie i w Tarczynie Północ. Powstanie: 13 wiaduktów, 3 mosty, kładka dla pieszych nad drogą ekspresową. Istniejąca droga krajowa nr 7 zostanie zmodernizowana na długości około 17 km. Zadanie C dotyczy odcinka o długości ok. 7,9 km od węzła Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca.  Wykonawca robót to Mota-Engil Central Europe, wartość kontraktu 203,4 mln zł. Wybudowane zostaną: dwie jezdnie po dwa pasy ruchu,węzły drogowe w Tarczynie Południe, 10 wiaduktów, kładka dla pieszych nad drogą ekspresową. Zadaniem wykonawców będzie wybudowanie dwujezdniowej trasy ekspresowej o łącznej długości okolo 29 km. Dostępność do drogi będzie możliwa poprzez węzły drogowe: węzeł Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ, Tarczyn Południe. Powstaną również urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Prace projektowe i roboty będą trwać 34 miesiące (z wyłączeniem miesięcy zimowych). 16 miesięcy przewidziano na projektowanie i uzyskanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (decyzję ZRID wyda wojewoda mazowiecki). Realizacja robót ma zająć 18 miesięcy – od marca 2019 do marca 2021. kat, bdb Fot. MUW w Warszawie    
Tags