Minister Kowalczyk (z lewej) i wicewojewoda Standowicz
Trzy umowy na to zadanie podpisali dzisiaj w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim w obecności ministra infrastruktury i budownictwa Andrzeja Adamczyka oraz wicewojewody mazowieckiego Artura Standowicza, przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z wykonawcami robót.
- Droga ekspresowa S7 jest uzupełnieniem sieci w centralnej Polsce, dzięki której łączymy w sposób bardzo bezpieczny, komfortowy porty Trójmiasta, północną Polskę, Bałtyk z południem Europy – powiedział minister Andrzej Adamczyk.
Wicewojewoda Artur Standowicz podkreślił z kolei, że na budowę "siódemki" szczególnie czekają mieszkańcy regionu radomskiego.
Wszyscy, którzy podróżują z południa do Warszawy i z Warszawy na południe doskonale wiedzą jak wygląda podróż starym odcinkiem siódemki, szczególnie w okolicy Wólki Kossowskiej, gdzie częste są światła, trasa się korkuje, a ruch jest spowolniony. Dzięki tej inwestycji, szczególnie wybudowaniu odcinka trasy S7 częściowo w nowym śladzie, podróż w kierunku południowym i z tego kierunku, stanie się komfortowa i bezpieczna dla wszystkich podróżujących. Po zakończeniu budowy tego odcinka droga ekspresowa S7 na terenie południowego Mazowsza będzie kompletna.
Budowa południowego wylotu trasy S7 Warszawa – Grójec została podzielona na trzy zadania.
Zadanie A dotyczy odcinka o długości ok. 6,64 km od węzła Lotnisko (bez węzła) do węzła Lesznowola (z węzłem); wykonawcą robót jest Konsorcjum firm Rubau Polska i Construcciones Rubau , a wartość kontraktu to 221,4 mln zł.
Na tym odcinku powstaną dwie jezdnie po trzy pasy ruchu każda, węzły drogowe: Zamienie i Lesznowoli, 8 wiaduktów i kładka pieszo-rowerowa.
Zadanie B dotyczy odcinka o długości ok. 14,8 km od węzła Lesznowola (bez węzła) do węzła Tarczyn Północ (z węzłem). Wykonawca prac jest: IDS-BUD, a wartość kontraktu to 388,7 mln zł.
Na tym odcinku zbudowane zostaną dwie jezdnie po dwa pasy ruchu każdy, węzły drogowe w Antoninowie, Złotokłosie i w Tarczynie Północ. Powstanie: 13 wiaduktów, 3 mosty, kładka dla pieszych nad drogą ekspresową.
Istniejąca droga krajowa nr 7 zostanie zmodernizowana na długości około 17 km.
Zadanie C dotyczy odcinka o długości ok. 7,9 km od węzła Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca. Wykonawca robót to Mota-Engil Central Europe, wartość kontraktu 203,4 mln zł. Wybudowane zostaną: dwie jezdnie po dwa pasy ruchu,węzły drogowe w Tarczynie Południe, 10 wiaduktów, kładka dla pieszych nad drogą ekspresową.
Zadaniem wykonawców będzie wybudowanie dwujezdniowej trasy ekspresowej o łącznej długości okolo 29 km. Dostępność do drogi będzie możliwa poprzez węzły drogowe: węzeł Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ, Tarczyn Południe. Powstaną również urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Prace projektowe i roboty będą trwać 34 miesiące (z wyłączeniem miesięcy zimowych). 16 miesięcy przewidziano na projektowanie i uzyskanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (decyzję ZRID wyda wojewoda mazowiecki). Realizacja robót ma zająć 18 miesięcy – od marca 2019 do marca 2021.
kat, bdb
Fot. MUW w Warszawie